Gepost op

Welke sport kan ik het beste beoefenen voor verbranding calorieën?

Er zijn veel mensen die sporten om zoveel mogelijk calorieën te verbranden naast de verbranding van vet.
Onderstaand een schema met verschillende sporten en de daarbij behorende hoeveelheid calorieën.

Fietsen
Tijdens het fietsen verbrand je in ongeveer 30 minuten 350 calorieën, dit is uiteraard afhankelijk van de snelheid.
Het is een sport, welke goed is voor je kuiten, maar wel een passieve manier voor je bovenlichaam.
Cardio technisch een hele goeie manier van sporten.

Roeien
Met een half uurtje roeien verbrand je al gauw zo’n 290 calorieën.
Het is ook een goede manier voor het trainen van uithoudingsvermogen.
Voor ontwikkeling van je spieren in biceps en dijen is het ook super goed.

Basketballen
Het spelen van basketbal zul je omstreeks 300 calorieën kunnen verbranden.
We gaan er dan wel vanuit dat je continue beweegt.
Het is een sport, waarbij je flexibiliteit goed kunt trainen.
Deze sport is niet vrij van blessures, maar op het moment dat je goed warm loopt een zekere leuke groepssport!

Squash
Nog een goede cardio workout is squashen, waarbij het calorieën verbruik op ongeveer 300 zal liggen.

Langlaufen
Alleen het buiten zijn is al heerlijk in de natuur en je verbrand er tevens ook nog calorieën mee.
Je zal ongeveer met een half uurtje 240 calorieën verbruiken.