Gepost op

Met wandelen verbrand je ook veel calorieën!

Wil je niet uren buffelen in de sportschool, maar toch de nodige kilootjes verliezen? Dan bied wandelen een ideale oplossing voor!

 

Waarom bied wandelen de ideale oplossing?

Wandelen is hartstikke leuk, je kan het samen met vrienden/vriendinnen/collega’s of je partner doen. Als je pauze hebt kan je bijvoorbeeld even naar de supermarkt lopen om een flesje water te halen, je kan ook gewoon een rondje lopen natuurlijk. Ook vinden sommige mensen het heerlijk om even alleen een wandeling te maken. Je kan je gedachte even op een rijtje zetten en je kan opgekropte frustraties er even uit gooien. Als je setje oortjes haalt, muziek op je telefoon zet en aan het wandelen gaat loop je voordat je het door hebt vele kilometers eraf. Dat je veel kilometers eraf wandel is hartstikke goed, maar wat ook hartstikke goed is, is dat je ook nog eens super veel calorieën verbrand. Als je rustig wandel verbrand je tussen de 150 en 195 calorieën per uur. Als je stevig door wandelt verbrand je tussen de 240 en 300 calorieën per uur.

Tips voor het wandelen

Loop rustig en ontspannen. Regelmaat is beter dan snelheid, zo forceer je je lichaam niet. Luister goed naar wat je lichaam wel wilt en wat je lichaam niet wilt. Pauzeer tussendoor, niet te lang want dan kom je langzamer op gang. Maar als je twee uur heb gewandeld, neem een kwartier rust. Doe ook rek- en strekoefeningen als je spieren niet zo soepel zijn, zo voorkom je blessures. Train onder alle omstandigheden, als je gewend ben om met de zon in je rug te lopen, valt wandelen in de regen heel vies tegen. Als je gewend ben om te wandelen kun je proberen het tempo langzaam op te voeren. Zo verbrand je steeds meer calorieën en bouw je ook nog eens aan je conditie!

Ik hoop dat ik je geholpen heb, als er nog vragen zijn kan je ze altijd op sturen. Ook nog andere tips of ben ik wat vergeten? Laat het weten!